מוטי משיח בדיון בכנסת

סרטון קצר מוועדת הכנסת אשר עסקה בסמים קלים. בקטע שלפניכם, אני מסביר על הקשר (הלא קיים) בין שימוש במריחואנה לבין התפרצות מחלת הסכיזופרניה. מוזמנים לצפות ולהגיב:

תמלול הסרטון:

"יש דבר שנקרא גולגולת רכה. מחלת הסכיזופרניה היא מחלה שפורצת בגילאי ה-20. היא פורצת ב1% מהאוכלוסיה – בטוקיו, בישראל ובניו יורק. זה יכול לבוא משירות צבאי, זה יכול לבוא משימוש בקנאביס. זה נורא סקסי להגיד "מגואה לגהה" אבל מחולון לאברבנל זה פחות מופיע בעיתונים. אם תסתכל כמה אנשים צעירים יוצאים ממדינת ישראל, מגיעים להודו וחוזרים לגהה – תגלה שהמספרים הם די דומים למה שקורה במדינת ישראל."

"עבודה מדעית אחת נעשתה, בלבד, שהוכיחה שאולי יש קשר למשתמש בגיל צעיר בין פסיכוזה לקנאביס. יש מליוני משתמשים בקנאביס ותמיד אחוז אחד יקבל פסיכוזה. לא שאני בעד קנאביס, אבל אחוז אחד נשאר. האחוז הזה נותר אותו אחוז והוא יכול לבוא מכל גורם. לא שאני מקל ראש חס וחלילה, אני בהחלט לא, אבל בואו נשים את הדברים בפרופורציה."

"אני רוצה לדבר לגבי הקנאביס הרפואי. במדינת ישראל יש 5000 משתמשים בקנאביס רפואי. מתוך חמשת אלפים המשתמשים בקנאביס רפואי, ראינו מעט מאוד מקרים של אנשים שקיבלו התקפים פסיכוטיים. ראינו, אישפזנו בבית חולים אברבנל, אבל היחס תמיד נשאר אותו יחס. זאת אומרת האחוז הזה נשאר תמיד אותו אחוז."

"אז בואו ניקח את הדברים בפרופורציה, לא נעשה איזה דמוניזציה ענקית אבל גם לא נקל ראש בדבר."

כתיבת תגובה